Посљедње вијести
Након уводних излагања, замјеник министра Бранковић одржао је презентацију на тему ревитализације путничког жељезничког транспорта, наглашавајући значајну улогу жељезница у нашој земљи у претходном периоду.
„Прије 70-ак година, мрежа жељезничких пруга у Босни и Херцеговини је била 60% већа од данашње. Међутим, развој је у нашој држави донио са собом и назадовање жељезничког превоза, особито путничког“, истиче замјеник Бранковић.
Замјеник министра Бранковић потцртао је да би се прилагођавањем нашег законодавства транспортном acquisu створили предуслови да се на граничним прелазима са сусједним државама почну примјењивати принципи унапређења жељезничког путничког превоза, нарочито у контексту олакшања преласка граница за путнике и пртљаг, а све у контексту Резолуције 264.
Такође, замјеник министра Бранковић је истакао да се посебна пажња треба посветити утицају коронавируса на жељезнички превоз путника. Иако је данашња ситуација веома тешка за све видове путничког превоза, жељезнички превоз путника има компетитивну предност у односу на авио-саобраћај јер омогућава социјалну дистанцу међу људима.
„Стога је потребно да заједно уложимо додатне напоре и искористимо предности које жељезница тренутно има. Потребно је успоставити јасне и спроведиве протоколе који ће дефинисати начин понашања у случају сумње да је неко од путника заражен. Један од могућих начина превазилажења ових проблема је и успостављање регионалне алијансе жељезничких оператора у путничком превозу на западном Балкану. На тај начин се може лакше стремити ка скраћењу процедура и њиховом поједностављивању на граничним прелазима, а све у циљу стварања квалитетне, безбједне, еколошки прихватљиве и, на крају крајева, тржишно атрактивније услуге превоза путника жељезницом“, рекао је замјеник министра у свом излагању.
Главни циљ ове радионице је разговарати о начинима олакшавања међународног кретања путника жељезницом, с посебним нагласком на начине раста овог сектора након пандемије изазване коронавирусом.
Посљедње вијести