Sačinjen Završni izvještaj o zrakoplovnoj nesreći na aerodromu Urije-Prijedor

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Komisija za provođenje istrage uzroka zrakoplovne nesreće koja se dogodila 22. 6. 2021. godine na aerodromu Urije-Prijedor prilikom leta u aviozaprezi u kojoj su učestvovali avion CITABRIA, registarske oznake E7-PDH, i jedrilica BLANIK L-13, registarske oznake E7-5335, završila je istragu i sačinila Završni izvještaj. Cjelokupan postupak ispitivanja uzroka nesreće proveden je po međunarodnim standardima i procedurama (ICAO) te važećim propisima Bosne i Hercegovine.

Nesreća se dogodila prilikom izvođenja aviozaprege pri izvođenju uvodnog leta sa potencijalno zainteresiranim kandidatom za obuku na jedrilici. Let je bio najavljen i odobren i izvodio se po VFR pravilima i VMC uvjetima.

U fazi poleta i početnog penjanja nakon polijetanja, na visini od oko 20 metara, došlo je do djelimičnog otkaza motora i pada snage motora na avionu, nakon čega je pilot aviona izvršio blago skretanje u lijevu stranu, a potom bez najave otkačio jedrilicu koju je vukao. Avion se nakon zaokreta vratio i sletio u suprotnom smjeru na PSS neoštećen, a otkačena jedrilica u djelimično kontroliranom letu izvršila je prinudno slijetanje na nepripremljen teren i pretrpjela velika oštećenja. Jedna osoba je zadobila manje povrede.

Na osnovu provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Komisija je zaključila da su osnovni uzroci nesreće:

1)      djelimičan otkaz motora u fazi poleta i početnog penjanja nakon polijetanja,

2)      proceduralna greške pilota šlepera u primjeni postupka u vanrednoj situaciji djelimičnog otkaza motora u polijetanju i početnom penjanju nakon polijetanja sa zapregom.

Na nesreću je utjecalo:

a)    samoinicijativno korištenje neadekvatnog goriva (autobenzin + aditiv) u uvjetima ekstremno visokih vanjskih temperatura,

b)    korištenje necertificiranog goriva i pored izričite napomene/zabrane proizvođača i servisera za njegovo korištenje,

c)    potencijalno moguća vaporizacija goriva kao posljedica visoke temperature goriva u rezervoaru i sistemu dostave goriva u motor,

d)    nedovoljno iskustvo pilota aviona u korištenju necertificiranog goriva,

e)    nedovoljno poznavanje POH-e tipa aviona za eksploatacije aviona i motora u redovnim i vanrednim situacijama,

f)     otkačivanje jedrilice bez najave radiovezom ili vizuelnim signalima,

g)    zakašnjela reakciju pilota jedrilice u primjeni postupaka koji se primjenjuju u slučaju pucanja užeta ili otkačivanja od aviona, a posebno izostalo otkačivanje užeta nakon što je pilot prepoznao situaciju;

h)    skromnije karakteristike aviona u pogledu vuče i brzine penjanja (oko 200 feet/min), odnosnoneopremljenost vučnom elisom već standardnom elisom većeg koraka.

Kompletan izvještaj možete pročitati na sljedećem linku.

JULI 2024
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

SEKTORI

KATEGORIJE

Vijesti

 

Posljednje vijesti

Forto održao sastanak sa Konzorcijem Forto održao sastanak sa Konzorcijem
Građanima omogućena upotreba kvalificiranog digitalnog potpisa Građanima omogućena upotreba kvalificiranog digitalnog potpisa
Saopćenje za javnost povodom upita i navoda o valjanosti i zakonitosti izdavanja elektronskog potpisa od strane ovjerioca IDDEEA Saopćenje za javnost povodom upita i navoda o valjanosti i zakonitosti izdavanja elektronskog potpisa od strane ovjerioca IDDEEA
Ministar Forto pozdravio mjere OFAC-a i naložio izjašnjenje Konzorcija Ministar Forto pozdravio mjere OFAC-a i naložio izjašnjenje Konzorcija