Posljednje vijesti
Nesreća se dogodila prilikom izvođenja aviozaprege pri izvođenju uvodnog leta s potencijalno zainteresiranim kandidatom za obuku na jedrilici. Let je bio najavljen i odobren i izvodio se po VFR pravilima i VMC uvjetima.
U fazi poleta i početnog penjanja nakon polijetanja, na visini od oko 20 metara, došlo je do djelomičnog otkaza motora i pada snage motora na zrakoplovu, nakon čega je pilot zrakoplova izvršio blago skretanje u lijevu stranu, a potom bez najave otkačio jedrilicu koju je vukao. Zrakoplov se nakon zaokreta vratio i sletio u suprotnom smjeru na PSS neoštećen, a otkačena jedrilica u djelomično kontroliranom letu izvršila je prinudno slijetanje na nepripremljen teren i pretrpjela velika oštećenja. Jedna osoba je zadobila manje povrede.
Temeljem provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Povjerenstvo je zaključilo da su osnovni uzroci nesreće:
1) djelomičan otkaz motora u fazi poleta i početnog penjanja nakon polijetanja,
2) proceduralna greške pilota šlepera u primjeni postupka u izvanrednoj situaciji djelomičnog otkaza motora u polijetanju i početnom penjanju nakon polijetanja sa zapregom.
Na nesreću je utjecalo:
a) samoinicijativno korištenje neadekvatnog goriva (autobenzin + aditiv) u uvjetima ekstremno visokih vanjskih temperatura,
b) korištenje necertificiranog goriva i pored izričite napomene/zabrane proizvođača i servisera za njegovo korištenje,
c) potencijalno moguća vaporizacija goriva kao posljedica visoke temperature goriva u rezervoaru i sustavu dostave goriva u motor,
d) nedovoljno iskustvo pilota zrakoplova u korištenju necertificiranog goriva,
e) nedovoljno poznavanje POH-e tipa zrakoplova za eksploatacije zrakoplova i motora u redovitim i izvanrednim situacijama,
f) otkačivanje jedrilice bez najave radiovezom ili vizualnim signalima,
g) zakašnjela reakciju pilota jedrilice u primjeni postupaka koji se primjenjuju u slučaju pucanja užeta ili otkačivanja od zrakoplova, a posebno izostalo otkačivanje užeta nakon što je pilot prepoznao situaciju;
h) skromnije značajke zrakoplova u pogledu vuče i brzine penjanja (oko 200 feet/min), odnosnoneopremljenost vučnom elisom već standardnom elisom većeg koraka.
Kompletan izvještaj možete pročitati na sljedećem linku.
Posljednje vijesti