Posljednje vijesti
Nesreća se dogodila prilikom izvođenja aviozaprege pri izvođenju uvodnog leta sa potencijalno zainteresiranim kandidatom za obuku na jedrilici. Let je bio najavljen i odobren i izvodio se po VFR pravilima i VMC uvjetima.
U fazi poleta i početnog penjanja nakon polijetanja, na visini od oko 20 metara, došlo je do djelimičnog otkaza motora i pada snage motora na avionu, nakon čega je pilot aviona izvršio blago skretanje u lijevu stranu, a potom bez najave otkačio jedrilicu koju je vukao. Avion se nakon zaokreta vratio i sletio u suprotnom smjeru na PSS neoštećen, a otkačena jedrilica u djelimično kontroliranom letu izvršila je prinudno slijetanje na nepripremljen teren i pretrpjela velika oštećenja. Jedna osoba je zadobila manje povrede.
Na osnovu provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Komisija je zaključila da su osnovni uzroci nesreće:
1) djelimičan otkaz motora u fazi poleta i početnog penjanja nakon polijetanja,
2) proceduralna greške pilota šlepera u primjeni postupka u vanrednoj situaciji djelimičnog otkaza motora u polijetanju i početnom penjanju nakon polijetanja sa zapregom.
Na nesreću je utjecalo:
a) samoinicijativno korištenje neadekvatnog goriva (autobenzin + aditiv) u uvjetima ekstremno visokih vanjskih temperatura,
b) korištenje necertificiranog goriva i pored izričite napomene/zabrane proizvođača i servisera za njegovo korištenje,
c) potencijalno moguća vaporizacija goriva kao posljedica visoke temperature goriva u rezervoaru i sistemu dostave goriva u motor,
d) nedovoljno iskustvo pilota aviona u korištenju necertificiranog goriva,
e) nedovoljno poznavanje POH-e tipa aviona za eksploatacije aviona i motora u redovnim i vanrednim situacijama,
f) otkačivanje jedrilice bez najave radiovezom ili vizuelnim signalima,
g) zakašnjela reakciju pilota jedrilice u primjeni postupaka koji se primjenjuju u slučaju pucanja užeta ili otkačivanja od aviona, a posebno izostalo otkačivanje užeta nakon što je pilot prepoznao situaciju;
h) skromnije karakteristike aviona u pogledu vuče i brzine penjanja (oko 200 feet/min), odnosnoneopremljenost vučnom elisom već standardnom elisom većeg koraka.
Kompletan izvještaj možete pročitati na sljedećem linku.
Posljednje vijesti