Posljednje vijesti
Komisija za provođenje istrage uzroka zrakoplovne nesreće aviona CITABRIA, registarskih oznaka E7-PDH, koja se dogodila 31. 12. 2022. godine na aerodromu Urije-Prijedor, imenovana rješenjem zamjenika ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, završila je istragu i sačinila Završni izvještaj o nesreći koji je objavljen na internetskoj stranici Ministarstva. Cjelokupan postupak ispitivanja uzroka nesreće proveden je po međunarodnim standardima i procedurama (ICAO) te važećim propisima Bosne i Hercegovine.
Nesreća se dogodila prilikom izvođenja panoramskog leta u rejonu aerodroma. Let se izvodio danju, po pravilima vizuelnog letenja (VFR) i po vizuelnim uvjetima (VMC). U fazi penjanja nakon polijetanja, na visini oko 40-50 m, avion je iz ugla penjanja iznenada naglo skrenuo udesno. Nakon oštrog skretanja udesno, avion se nastavio prevrtati preko desnog krila, obarati nos prema zemlji, a potom je prešao u strmo, skoro vertikalno obrušavanje i do udara u zemlju ostvario okret od 270°. Avion je pod strmim, gotovo vertikalnim uglom i nešto leđnim položajem udario u zemlju, pri čemu su pilot aviona i putnik poginuli, a avion je potpuno uništen.
Na osnovu provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Komisija je zaključila da su osnovni uzroci nesreće:
gubitak kontrole nad upravljanjem avionom na maloj visini i pad istog u kovit (spin) zbog sloma sile uzgona aviona (prekoračenje kritičnog napadnog ugla aviona) izazvanog greškom pilota u održavanju brzine i ugla penjanja tokom faza polijetanja i penjanja.
Na nesreću su utjecali:
a) nepravilan (nestandardan) vertikalni profil faze polijetanja i faze penjanja sa velikim promjenama ugla i brzine aviona
b) brzina aviona neprilagođena postavkama flapsa (uvučen) i pretpoletnoj masi aviona
c) prekoračenje mase aviona u polijetanju, odnosno veća masa aviona u polijetanju od dozvoljene
d) moguće zaleđivanje karburatora i pokušaj odleđivanja, što je za posljedicu imalo smanjenje snage motora i brzine
e) ekstremno mala visina na kojoj je došlo do gubitka uzgona, nedovoljna za siguran izlazak iz kovita
f) relativno veliki prekid u letenju
Posljednje vijesti