Сачињен Завршни извјештај о ваздухопловној несрећи на аеродрому Урије-Приједор

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Комисија за спровођење истраге узрока ваздухопловне несреће авиона CITABRIA, регистарских ознака E7-PDH, која се догодила 31. 12. 2022. године на аеродрому Урије-Приједор, именована рјешењем замјеника министра комуникација и транспорта Босне и Херцеговине, завршила је истрагу и сачинила Завршни извјештај о несрећи који је објављен на интернетској страници Министарства. Цјелокупан поступак испитивања узрока несреће спроведен је по међународним стандардима и процедурама (ICAO) те важећим прописима Босне и Херцеговине.

Несрећа се догодила приликом извођења панорамског лета у рејону аеродрома. Лет се изводио дању, по правилима визуелног летења (VFR) и по визуелним увјетима (VMC). У фази пењања након полијетања, на висини око 40-50 м, авион је из угла пењања изненада нагло скренуо удесно. Након оштрог скретања удесно, авион се наставио превртати преко десног крила, обарати нос према земљи, а потом је прешао у стрмо, скоро вертикално обрушавање и до удара у земљу остварио окрет од 270°. Авион је под стрмим, готово вертикалним углом и нешто леђним положајем ударио у земљу, при чему су пилот авиона и путник погинули, а авион је потпуно уништен.

На основу спроведене истраге, анализе прикупљених доказа и расположивих информација о несрећи, Комисија је закључила да су основни узроци несреће:

губитак контроле над управљањем авионом на малој висини и пад истог у ковит (спин) због слома силе узгона авиона (прекорачење критичног нападног угла авиона) изазваног грешком пилота у одржавању брзине и угла пењања током фаза полијетања и пењања.

На несрећу су утицали:

а) неправилан (нестандардан) вертикални профил фазе полијетања и фазе пењања са великим промјенама угла и брзине авиона

б) брзина авиона неприлагођена поставкама флапса (увучен) и претполетној маси авиона

ц) прекорачење масе авиона у полијетању, односно већа маса авиона у полијетању од дозвољене

д) могуће залеђивање карбуратора и покушај одлеђивања, што је за посљедицу имало смањење снаге мотора и брзине

е) екстремно мала висина на којој је дошло до губитка узгона, недовољна за безбједан излазак из ковита

ф) релативно велики прекид у летењу

JUL 2024
Пон Уто Сри Чет Пет Суб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Вијести

 

Посљедње вијести

Форто одржао састанак са Конзорцијумом Форто одржао састанак са Конзорцијумом
Грађанима омогућена употреба квалификованог дигиталног потписа Грађанима омогућена употреба квалификованог дигиталног потписа
Саопштење за јавност поводом упита и навода о ваљаности и законитости издавања електронског потписа од стране овјериоца Саопштење за јавност поводом упита и навода о ваљаности и законитости издавања електронског потписа од стране овјериоца
Министар Форто поздравио мјере OFAC-a и наложио изјашњење Конзорцијума Министар Форто поздравио мјере OFAC-a и наложио изјашњење Конзорцијума