Сачињен Завршни извјештај о ваздухопловној несрећи на аеродрому Урије-Приједор

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Комисија за спровођење истраге узрока ваздухопловне несреће авиона CITABRIA, регистарских ознака E7-PDH, која се догодила 31. 12. 2022. године на аеродрому Урије-Приједор, именована рјешењем замјеника министра комуникација и транспорта Босне и Херцеговине, завршила је истрагу и сачинила Завршни извјештај о несрећи који је објављен на интернетској страници Министарства. Цјелокупан поступак испитивања узрока несреће спроведен је по међународним стандардима и процедурама (ICAO) те важећим прописима Босне и Херцеговине.

Несрећа се догодила приликом извођења панорамског лета у рејону аеродрома. Лет се изводио дању, по правилима визуелног летења (VFR) и по визуелним увјетима (VMC). У фази пењања након полијетања, на висини око 40-50 м, авион је из угла пењања изненада нагло скренуо удесно. Након оштрог скретања удесно, авион се наставио превртати преко десног крила, обарати нос према земљи, а потом је прешао у стрмо, скоро вертикално обрушавање и до удара у земљу остварио окрет од 270°. Авион је под стрмим, готово вертикалним углом и нешто леђним положајем ударио у земљу, при чему су пилот авиона и путник погинули, а авион је потпуно уништен.

На основу спроведене истраге, анализе прикупљених доказа и расположивих информација о несрећи, Комисија је закључила да су основни узроци несреће:

губитак контроле над управљањем авионом на малој висини и пад истог у ковит (спин) због слома силе узгона авиона (прекорачење критичног нападног угла авиона) изазваног грешком пилота у одржавању брзине и угла пењања током фаза полијетања и пењања.

На несрећу су утицали:

а) неправилан (нестандардан) вертикални профил фазе полијетања и фазе пењања са великим промјенама угла и брзине авиона

б) брзина авиона неприлагођена поставкама флапса (увучен) и претполетној маси авиона

ц) прекорачење масе авиона у полијетању, односно већа маса авиона у полијетању од дозвољене

д) могуће залеђивање карбуратора и покушај одлеђивања, што је за посљедицу имало смањење снаге мотора и брзине

е) екстремно мала висина на којој је дошло до губитка узгона, недовољна за безбједан излазак из ковита

ф) релативно велики прекид у летењу

JUL 2024
Пон Уто Сри Чет Пет Суб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Вијести

 

Посљедње вијести

Грађанима омогућена употреба квалификованог дигиталног потписа Грађанима омогућена употреба квалификованог дигиталног потписа
Саопштење за јавност поводом упита и навода о ваљаности и законитости издавања електронског потписа од стране овјериоца Саопштење за јавност поводом упита и навода о ваљаности и законитости издавања електронског потписа од стране овјериоца
Министар Форто поздравио мјере OFAC-a и наложио изјашњење Конзорцијума Министар Форто поздравио мјере OFAC-a и наложио изјашњење Конзорцијума