Posljednje vijesti
Obraćajući se prisutnima, ministar Mitrović je izrazio svoje zadovoljstvo sudjelovanjem na ovom samitu te dodao da pametan i održiv promet u 21. stoljeću podrazumijeva multimodalni pristup prijevozu robe i učinkovit i ekonomičan prijevoz putnika, uz što manje štetnih posljedica po životnu sredinu, bez dodatnih administrativnih barijera.
„Zemlja u razvoju kao što je Bosna i Hercegovina i regija u razvoju kao što je zapadni Balkan ima tu sreću što se nalazi na europskom kontinentu odmah uz granice EU i nesreću da ima relativno slabo razvijenu prometnu infrastrukturu koja ne može na adekvatan način odgovoriti potrebama vremena u kojem živimo. Razvoj moderne željezničke mreže je ekonomski izazov za sve nas, a moderni željeznički operateri, s modernim i funkcionalnim lokomotivama i vagonima, koji koriste željezničku infrastrukturu sukladno ugovoru koji imaju s upravljačem infrastrukture je zajednički cilj svih nas“, ističe ministar Mitrović.
Željeznički samit je održan u organizaciji Stalnog tajništva Prometne zajednice, Europske investicijske banke (EIB) i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a pod okriljem Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije.
Direktor Stalnog tajništva Prometne zajednice Matej Zakonjšek siguran je da će Prvi željeznički samit zapadnog Balkana odigrati ulogu pokretača i utjecati na pozitivne promjene u oblasti investicija u željeznički promet i reformu politika vezanih za željeznicu, a što će dovesti do toga da željeznički promet ponovo postane atraktivan za građane i poslovne ljude u regiji.
Pored ministara prometa, na Samitu su sudjelovale i Ana Brnabić, predsjednica Vlade Republike Srbije, Maja Bakran Marcich, zamjenica glavnog direktora za sektor mobilnost i promet (DG Move), Nandita Parshad, direktorica Grupe za održivu energiju (EBRD), Lilyana Pavlova, potpredsjednica EIB-a za regiju zapadnog Balkana i mnogi drugi.
Direktorica Parshad je iskazala potporu koju EBRD pruža zemljama zapadnog Balkana u procesu ozelenjavanja svojih gospodarstava i nešto manje od polovine tih investicija je usmjereno ka projektima koji podržavaju zelenu agendu. To je velika prilika koju zemlje zapadnog Balkana ne smiju propustiti i stoga je potrebno da investiraju u svoje željeznice.
Europska godina željeznice predstavlja dio napora EU u okviru Europskog zelenog plana s ciljem prelaska na održivo gospodarstvo kroz postizanje klimatske neutralnosti do 2050. godine, a jedan od ključnih elemenata ovog plana je uvođenje čistijih i zdravijih oblika prometa.
Posljednje vijesti