Komisija za istragu zrakoplovne nesreće završila istragu

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Komisija za provođenje istrage uzroka zrakoplovne nesreće ultralakog aviona Vl-3E-1 Revolution, koja se dogodila 23. 7. 2022. godine na platou visoravni Nišići, imenovana rješenjem ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, završila je istragu i sačinila Završni izvještaj o nesreći.

Cjelokupan postupak ispitivanja uzroka nesreće proveden je u skladu sa standardima i procedurama Međunarodne organizacije za civilnu avijaciju (ICAO) i važećim propisima Bosne i Hercegovine.

Grupa sastavljena od 10 zrakoplova (sedam žirokoptera i tri ultralaka aviona), prema planu zrakoplovne manifestacije „Sarajevski tour“, izvodila je grupni najavljen i odobren navigacijski let sa aerodromaBecsehely na aerodrom Pečuh (LHPP), Mađarska, a potom nastavila let na aerodrom Tuzla (LQTZ) i aerodrom Nišići (LQNI), Bosna i Hercegovina. Let se izvodio na visini 1000ft AGL, po VFR pravilima i VMC uvjetima. Avion VL-3E, pozivnog znaka F-JVXJ nalazio se na posljednjem, desetom mjestu u grupi.

U rejonu aerodroma Nišići, na udaljenosti cca 650 metara istočno od PSS-a, pilot aviona Vl-3E je imao moždani udar tokom leta, nakon čega je izgubio kontrolu nad avionom. Avion je pao u nepravilan položaj - stalling - i u nekontroliranom letu, pod strmim uglom poniranja, udario u zemlju. Avion je uništen, a pilot i putnik u avionu su smrtno stradali.

Na osnovu provedene istrage, analize prikupljenih dokaza i raspoloživih informacija o nesreći, Komisija je zaključila da je osnovni uzrok nesreće pad aviona u nepravilni položaj uslijed gubitka kontrole nad avionom izazvane moždanim udarom pilota.

Na nesreću je utjecalo:

a)      veliko psiho-fizičko naprezanje, zamor i vjerovatno stres pilota,

b)      vjerovatano djelimičan ili potpun otkaz motora zbog nestanka goriva u rejonu mjesta nesreće, što je najviše doprinijelo stanju u kojem se pilot našao,

c)      neadekvatna organizacija i priprema za letenje,

d)      zanemarivanje tehničke ispravnosti aviona, posebno količine goriva u pripremi za let,

e)      uvjeti izvođenja leta: nedovoljno letačko iskustvo, letenje u grupi, visoke vanjske temperature, veliko dnevno naprezanje pilota itd.,

f)       pogrešan proračun i kontrola potrošnje goriva u letu i rezerve,

g)      nedovoljno poznavanje rejona aerodroma i letenja.

Izvještaj o nesreći objavljen je na službenoj internetskoj stranici Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.

JULI 2024
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

SEKTORI

KATEGORIJE

Vijesti

 

Posljednje vijesti

Forto održao sastanak sa Konzorcijem Forto održao sastanak sa Konzorcijem
Građanima omogućena upotreba kvalificiranog digitalnog potpisa Građanima omogućena upotreba kvalificiranog digitalnog potpisa
Saopćenje za javnost povodom upita i navoda o valjanosti i zakonitosti izdavanja elektronskog potpisa od strane ovjerioca IDDEEA Saopćenje za javnost povodom upita i navoda o valjanosti i zakonitosti izdavanja elektronskog potpisa od strane ovjerioca IDDEEA
Ministar Forto pozdravio mjere OFAC-a i naložio izjašnjenje Konzorcija Ministar Forto pozdravio mjere OFAC-a i naložio izjašnjenje Konzorcija