Комисија за истрагу ваздухопловне несреће завршила истрагу

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Комисија за спровођење истраге узрока ваздухопловне несреће ултралаког авиона Vl-3E-1 Revolution, која се догодила 23. 7. 2022. године на платоу висоравни Нишићи, именована рјешењем министра комуникација и транспорта Босне и Херцеговине, завршила је истрагу и сачинила Завршни извјештај о несрећи.

Цјелокупан поступак испитивања узрока несреће спроведен је у складу са стандардима и процедурама Међународне организације за цивилну авијацију (ICAO) и важећим прописима Босне и Херцеговине.

Група састављена од 10 ваздухоплова (седам жирокоптера и три ултралака авиона), према плану ваздухопловне манифестације „Sarajevski tour“, изводила је групни најављен и одобрен навигацијски лет са аеродромаBecsehely на аеродром Печух (LHPP), Мађарска, а потом наставила лет на аеродром Тузла (LQTZ) и аеродром Нишићи (LQNI), Босна и Херцеговина. Лет се изводио на висини 1000ft AGL, по VFR правилима и VMC условима. Авион VL-3E, позивног знака F-JVXJ налазио се на посљедњем, десетом мјесту у групи.

У рејону аеродрома Нишићи, на удаљености cca 650 метара источно од PSS-a, пилот авиона Vl-3E je имао мождани удар током лета, након чега је изгубио контролу над авионом. Авион је пао у неправилан положај - stalling - и у неконтролисаном лету, под стрмим углом понирања, ударио у земљу. Авион је уништен, а пилот и путник у авиону су смртно страдали.

На основу спроведене истраге, анализе прикупљених доказа и расположивих информација о несрећи, Комисија је закључила да је основни узрок несреће пад авиона у неправилни положај услијед губитка контроле над авионом изазване можданим ударом пилота.

На несрећу је утицало:

a)      велико психо-физичко напрезање, замор и вјероватно стрес пилота,

б) вјероватано дјелимичан или потпун отказ мотора због нестанка горива у рејону мјеста несреће, што је највише допринијело стању у којем се пилот нашао,

ц)   неадекватна организација и припрема за летење,

д)   занемаривање техничке исправности авиона, посебно количине горива у припреми за лет,

е)   услови извођења лета: недовољно летачко искуство, летење у групи, високе спољне температуре, велико дневно напрезање пилота итд.,

ф)   погрешан прорачун и контрола потрошње горива у лету и резерве,

г)   недовољно познавање рејона аеродрома и летења.

Извјештај о несрећи објављен је на службеној интернетској страници Министарства комуникација и транспорта Босне и Херцеговине.

JUL 2024
Пон Уто Сри Чет Пет Суб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Вијести

 

Посљедње вијести

Форто одржао састанак са Конзорцијумом Форто одржао састанак са Конзорцијумом
Грађанима омогућена употреба квалификованог дигиталног потписа Грађанима омогућена употреба квалификованог дигиталног потписа
Саопштење за јавност поводом упита и навода о ваљаности и законитости издавања електронског потписа од стране овјериоца Саопштење за јавност поводом упита и навода о ваљаности и законитости издавања електронског потписа од стране овјериоца
Министар Форто поздравио мјере OFAC-a и наложио изјашњење Конзорцијума Министар Форто поздравио мјере OFAC-a и наложио изјашњење Конзорцијума